woensdag 17 februari 2021

DIERENARTS

Foto: Jomme op het strand
met paalhoofden op de achtergrond
 

Foto: Jomme op weg naar de dierenarts
Kop kijkt over de achterbank richting bestuurder

Foto: Jomme kijkt zielig met een
roze pleister op zijn poot



Wat een rare dag vandaag!

Het begon met een plas in de goot. 
Ok, dat is normaal want dat willen ze dat ik iedere dag doe. Al hou ik het net zo graag op om het lekker op de molshopen te doen in het park hoor. 
Daarna gaan we meestal voer afwegen. 150 gram, geen brokje meer of minder hoor, maar dat vergaten ze vandaag gewoon. Wel gingen we naar het strand dus dat was dan wel weer een bonus!
Meteen na het strand door naar de dierenarts. Dat was dan weer wat minder. Ik ben een beetje bang voor de mensen daar. Alleen de lucht maakt al dat ik wil vluchten. Ze zijn allemaal superlief maar dat helpt niets. Mijn gevoel werd dit keer enorm versterkt door het gegil en gepiep van een ander slachtoffer dat binnen was in de wachtkamer. Ik denk dat hij gecastreerd werd zonder verdoving, althans zo klonk het maar hij kon nog aardig lopen toen hij klaar was dus ik denk dat hij gewoon een aansteller was die een inenting kreeg. Zodra ze mijn naam noemden en vrouwtje opstond liep ik al naar de uitgang. Maar daar trapt ze helaas nooit in. 
We moesten voor een bloedonderzoek. De dokter was erg aardig maar helaas het prikken lukte de eerste keer niet. Het bloed stolde al de eerste keer dus na een mooi roze pleister, (ook dat nog .... ze kunnen toch duidelijk zien dat ik een echte knul ben) schoren ze mijn andere poot en schoven ze er nog een keer een scherpe naald in.
Na nog een heel gesprek stonden we weer buiten en thuis stond het baasje klaar met een heerlijke bak voer!
en nu lig ik uitgeteld op mijn kleed in de keuken.
en droom van het strand en probeer de rest van de ochtend uit mijn geheugen te wissen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten