maandag 9 december 2019

EERSTE WEEK

Foto: Jomme staat bij de schuimkragen van de zee
en kijkt in de verte waar honden aan het spelen zijn.

Vandaag alweer een week terug op mijn tweede honk. Het eerste was natuurlijk in de kraammand van moeder Jetta met al mijn zwarte broers en zusjes.

Het voelt alsof ik niet weg ben geweest. Zelfs de mand voelt vertrouwd met al die losse kussens en dekentjes!

Ze zeggen dat ik volwassen ben geworden. Ik schijn lekker relax te zijn en welopgevoed. Zelfs nu ik wel een heel karig dieet heb schooi ik nooit en lig meestal lekker in mijn mand te slapen of om me heen te kijken.

Wel heb ik de eerste week heel goed mijn vrouwtje in de gaten gehouden. Ging ze even naar de gang dan zat ik met mijn neus aan het deurraampje geplakt. Trekt ze haar jas aan dan zorg ik dat ik ook klaar sta. Moet ze naar de WC? Nou dan ga ik het liefste ook mee!
De eerste keer dat ze er zonder mij vandoor ging moest ik even piepen terwijl mijn baasje gewoon bij me achter bleef. Nu mag ze gewoon de hort op zonder mij want ik weet dat ze gewoon weer bij me terug komt.

Verder wandelen we weer iedere dag tussen de buien door of in de buien want het weer is een beetje omgeslagen. Vandaag storm en de wind giert zo door de bomen dat ik af en toe eens achterom kijk waar dat geluid toch vandaan komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten