donderdag 2 mei 2019

KAPOTTE NAGEL

Foto: Jomme zijn duimnagel door dierenarts verwijderd
Foto: Duim nagel 
die in een haakse hoek staat


2 Mei en morgen heb ik mijn uitgestelde eindloopje in Middelburg.
Van de week zijn we maar weer eens in de hoofdstad wezen oefenen. De trap en lift gingen goed. Op een duif en hond na had ik constant concentratie voor mijn doel. Vrouwtje door de stad loodsen!
Ging best goed dus.
Wel kan ik soms een beetje naast vrouwtje gaan lopen in plaats van voorop en dan kijk ik haar heel lief aan. Maar als ik wel goed loop zegt vrouwtje soms goed zo Jomme en dan minder ik direct weer vaart dus dat is iets waar ik nog aan moet werken.....Maar HOE?

Vanmiddag naar het park om lekker te rennen. Helaas weinig honden. Toen ik er eindelijk eentje zag was hij heel lelijk tegen me. Ik ben gelukkig altijd al wel een beetje onderdanig en ging maar meteen liggen tot die hond zijn aandacht weer op zijn vrouwtje richtte. Dat was ook het moment waarop mijn vrouwtje me terug floot. Die had het natuurlijk allemaal wel gezien maar dacht, zolang ik blijf liggen ben ik veilig!

Toen ik thuis weer uit de auto sprong zag vrouwtje dat mijn duim-teen wel erg haaks op mijn poot stond. Het bloedde ook en eenmaal op de grond ben ik maar aan een lik offensief begonnen.

O jee, morgen eindexamen en dan zo'n rare bloedende nagel aan mijn poot! Het zal toch niet voor de tweede keer afgezegd worden he.

Dus hebben we de PPZ gebeld en een foto gemaild. Fijn dat we die altijd kunnen bellen voor advies. Altijd krijg je een heel vriendelijk persoon aan de lijn en ze geven je nooit het gevoel dat je stom bezig ben of te vaak belt.

Toch maar naar de dierenarts zeiden ze. Vrouwtje had alweer helemaal een operatie in haar hoofd omdat dat de vorige keer ook nodig was. We konden na 3 kwartier terecht.
Ik was bang, en dat ben ik daar nog nooit geweest.
De dierenarts was wel heel lief.
Ik moest op de behandelbank komen en hij zou met een kocher de nagel vasthouden. "Dan trekt Jomme vanzelf zijn poot terug", zei hij.
Dat heb ik dan maar gedaan. En inderdaad hij had mijn nagel en ik heb nu een halve nagel!
Binnen een minuut stonden we weer buiten en omdat ik zo lief was hoefde we ook niets te betalen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten