vrijdag 3 mei 2019

GESLAAGD

Foto: Vanuit het cafe zie je Jomme met juf P 
om de hoek komen.
Foto: Jomme kijkt naar de gebakjes die op het aanrecht staan.
Foto: Hap slik weg. 
Jomme eet zijn traktatie op.

De dag begon zoals alle andere dagen. Plassen en poepen in de goot. Paarse jas aan, lopen en jas weer uit op het veld.
De slimme andere labrador pup kwam ook naar het veld maar die wordt zo streng opgevoed daar mag ik niet mee spelen. Het baasje vind mij dominant terwijl hij me nog nooit heeft zien spelen. Sukkel en arme pup, want hij zag het wel zitten; een spelletje hard rennen met mij.

Toen pakte vrouwtje haar autosleutels en dan weet ik niet hoe snel ik naar de voordeur moet. Auto, dat betekent park, bos, strand of stad!
Het werd het treinstation en zoals altijd moesten we weer in, uit, in, uit, de trein voordat we echt mee reisden naar Middelburg.

In Middelburg ontmoette ik juf P en werd vrouwtje in de stationsrestauratie gedumpt. Wauw ik had opeens een nieuw vrouwtje waar naar geluisterd moest worden. Heb mijn eigen vrouwtje nog lekker laten schrikken door een beetje slordig over de stoep te zwalken. Die was zo geschrokken dat ze al me niet meer zag slagen vandaag.

Maar ik ben geslaagd.
Met vlag en wimpel aldus juf P .
Ik ben goedaardig en meegaand. Vond het goed om afscheid van mijn vrouwtje te nemen. Was makkelijk te corrigeren en niet dwingend.
En nu mag ik binnenkort, waarschijnlijk ergens eind juni, naar de honden Uni.
Spannend hoor!

Thuis had het baasje voor taart gezorgd en voor een lekkere verassing voor mijn bekkie.
En nu lig ik lekker onder de tafel terwijl mijn vrouwtje zit te bloggen.
Ze is trots op me zegt ze.
Ze zal me missen straks. 
Maar ik denk dat ze gewoon een vakantie aan het plannen is voor als ik het huis uit ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten