maandag 13 mei 2019

EIEREN EN EENDJES

Foto: Jomme kijkt vanaf de kant naar 
een moedereend en 12 kleine eendjes
Foto: Jomme wijst met zijn neus het meerkoeten nest aan 
bij de boot.

Zaterdag mocht ik mee naar Haarlem.
Een heel eind rijden, vooral als er een paar wegen afgesloten zijn. Maar na twee en een half uur liggend bij de bijrijdersstoel waren we er.
Mijn vrouwtje zit steeds vaker in de knel met haar benen want ik neem steeds meer ruimte in beslag. Tis dat ze zoveel van me houd dat ze haar voeten opvouwt, denk ik.
De reu van mijn baasjes had een boot gekocht en ik had wel zin in een tochtje door de Haarlemse grachten. Helaas had een meerkoetjes familie een streep door de rekening gehaald door net op zijn boot een nest te bouwen. Nou moeten we eerst wachten tot al die eieren uitgebroed zijn en die kuikens kunnen zwemmen.
Das balen, tegen die tijd zit ik al op school!

De volgende dag zag ik wat eendjes in onze sloot bij het huis zwemmen. Ik vond het een hele happening om naar te kijken. Moedereend had het maar druk om haar kroost bijeen te houden maar ze gunde mij het kijkplezier want ze mochten best dichtbij komen van haar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten