dinsdag 5 februari 2019

HET TUINHUIS

Foto: Jomme poseert voor het entreebord van het Tuinhuis

Vandaag weer eens een kopje thee gehaald in het Theehuis. (een ontmoetingsplek voor mensen met beginnende dementie en geheugenproblemen).

Ik ken het daar al een beetje en ga er graag heen. Eerst moet ik altijd even mijn jas aanhouden en mag ik geen aandacht maar als mijn jas uitgaat zijn er een heleboel lieve ouderen die me graag even een aai willen geven. Het is leuk om te zien wat ik teweeg breng. Mensen beginnen over hun eigen honden te praten die ze vroeger hebben gehad.

Vrouwtje gaat er ook soms wel eens alleen naar toe om foto's te maken. Dan loop ik zeker in de weg. Of misschien hoeft ze dan niet zo op me te letten.

Ik stond samen met haar vermeld in de nieuwsbrief:

Foto's
Dat het Tuinhuis een mooie plek is om te vertoeven weten wij al. Regelmatig komen er bezoekers langs voor een bakje koffie en ook die genieten van ons mooie plekje. Zo is ook Marianne Pennarts een paar keer langs geweest met haar blindengeleidehond in opleiding. Marianne was zo onder de indruk van het Tuinhuis, de omgeving en de bezoekers dat ze er een fotorapportage van wil maken. Ze wil een jaar lang het Tuinhuis en de bezoekers fotograferen in verschillende jaargetijden en bij verschillende activiteiten. Marianne heeft dit al eerder gedaan en geƫxposeerd in Ter Reede.
Marianne is foto's wezen nemen toen er sneeuw lag; dit gaf natuurlijk prachtige plaatjes. Waarschijnlijk komt ze weer als Feest van Muziek er is en soms valt ze binnen om spontaan foto's te maken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten