maandag 19 november 2018

VIEZE OOGJES

Foto: Kopje gevuld met drijvende kamille bloemetjes.

Mijn oogjes zijn nog steeds een beetje vies. Iedere ochtend zitten ze soms een beetje vastgeplakt dus vrouwtje maakt ze dan schoon met een watje gedrenkt in gekookt water.
Toen juf F op visite was adviseerde ze om in plaats van gekookt water kamille thee te gebruiken.

Vrouwtje, die altijd het beste met me voor heeft, is meteen de zelfde dag nog naar de winkel gegaan op zoek naar kamille thee.
Nou ze is heel wat smaakjes tegen gekomen, behalve kamille thee. Of het is zo vies dat het niet verkocht wordt, of Vlissingen is massaal aan de kamille thee.
Maar zo snel geeft ze niet op hoor.
Op naar de drogist.
Misschien hadden die wel druppeltjes.
Ook al uitverkocht.
Verder zoeken dan maar.
Gelukkig vond ze een zakje met Kamille kruiden.
Die heeft ze ook maar meteen gekocht.
Iedere dag trekt ze nu een kopje bloementjes thee voor me. Je ziet de bloemen en steeltjes gewoon zitten; wat een vieze stinkende prut.
Dan gaat het door de zeef en als het afgekoeld is dept ze mijn ogen ermee. Dat laat ik dan wel weer super lief toe.
Als zij moeite voor mij doet, is lief stil staan wel het minste wat ik terug kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten