vrijdag 16 november 2018

IK GA NAAR DE MARKT

Na ons vorige mislukte bezoek aan de markt zijn we vandaag weer geweest.

Maar eerst heb ik meteen bij het opstaan in de goot geplast. Daar werd ik uitbundig voor geprezen want dat vertik ik namelijk de laatste tijd erg vaak. Dan moet ik weer mijn kooi in net zolang tot ik mijn plas in de goot heb gedaan.
Daarna gaf ik aan, door voor de deur te gaan staan, dat ik ook nog wel even in de goot wilde poepen. Weer werd ik de hemel in geprezen want ik geef nooit iets aan. Ik wacht gewoon af tot we uitgaan.

Toen we dat allemaal achter de rug hadden mocht ik mee naar het wooncentrum. Er was een lijst van de fotoclub expositie van de muur komen zeilen. We hebben een nieuwe lijst gebracht en de foto onder mijn toeziend oog weer aan de wand gehangen.

Maar nog gingen we niet naar huis. Ik mocht dus weer mee naar de markt. Met al die lekkere geurtjes en al die verschillende benen waar ik langs mag lopen.
Ik deed stik mijn best om het vrouwtje in haar goede humeur te houden. Ik had al zoveel complimentjes van haar gehad vandaag dus er konden er nog wel een paar bij.

Ik liep netjes langs de kramen. Bij de notenkraam stilstaan was wel leuk want er zat een dikke duif te wachten tot er een pinda van de toonbank viel. Ik heb wel naar de duif gekeken maar niets gedaan. Prima gedaan zei mijn vrouwtje.

Daarna de kaasmeneer. Daar lag de toonbank vol kazen en met blokjes kaas. Wat rook dat heerlijk zeg maar ik heb me ingehouden. Vrouwtje niet hoor. Die heeft gewoon van alle schaaltjes lopen proeven.

Op naar de dierenkraam. De ultieme snoepwinkel voor honden. Botjes en kluiven in allerlei kleuren en maten. Bakken vol speeltjes en heerlijke geuren. Ook hier deed ik stik mijn best al moest vrouwtje me wel een beetje in toom houden. Als beloning kocht ze 2 kluifringen voor me.

Daar was ze nog druk mee bezig toen ze straal haar eigen moeder voorbij liep. Die stem ken ik wel dus toen ze mijn vrouwtje riep was ik wel heel erg enthousiast.
Vrouwtje probeerde mij even vrij te geven zodat ik mijn Oma ook kon begroeten maar dit ging helemaal mis. Ik sprong tegen Oma op en kwispelde zo hard dat ik bijna opsteeg.

Ik was de rest van de markt er helemaal hyper van. Gelukkig zakte het af en heb ik netjes onze wandeltocht voortgezet.

Al met al een hele geslaagde ochtend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten