donderdag 15 november 2018

STRANDWANDELING

Foto: 
Jomme staat bovenaan de trap en
 kijkt hoeveel treden hij gelopen heeft
Foto: 
Jomme met uitzicht op zee.
nu nog een trap naar beneden.
Foto: Jomme op het strand.

Wauw wat een heerlijke middag heb ik gehad.
Vrouwtje had met een vriendin afgesproken om een strandwandeling te maken en ik mocht mee.
Zou ook wat geweest zijn als ze me niet mee had genomen want ze weet hoe leuk ik het vind.

Om op het strand te komen moeten we een hele lange trap op. Dit gaat steeds beter en rustiger. Het is belangrijk dat ik dit leer want ik mag mijn volgende baas natuurlijk niet de trap op sleuren.
Daarna een iets minder lange trap weer af.
Dan over een stukje glooiing met stenen en dan sta je zo met vier poten op het strand.

Eerst kwamen we een herder tegen. Die sprak alleen frans en was niet zo lief. De volgende hond was een buldog maar die zat aan de riem. Maar daarna alleen maar leuke honden gezien.

Het was een heerlijk weertje. Ik weet niet wat voor weer het normaal in november is want dit is mijn eerste herfst. Maar het zonnetje schijnt volop, geen wolkje aan de lucht en een heerlijk temperatuurtje, 14 graden!

We zijn heel ver gelopen. Zo ver was ik nog nooit geweest.
Ik wilde ook wel graag eens de zee in maar als ik dat wilde proberen moest ik even aan de riem. Was ook wel fijn want dan kon ik even uitrusten.

Vrouwtje denkt dat zij al heel ver heeft gelopen maar ik heb echt kilometers gemaakt. Heen en weer, achter elke hond aan en samen tientallen rondjes rennen, weer terug naar de fluit en dan weer achter een andere hond aan.
Reken maar uit. Ik ben een echte kilometervreter!

En nu lig ik uitgeteld op de vloer. Maak me straks maar wakker voor een bak voer maar veel last zal je van mij niet meer hebben vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten