vrijdag 12 oktober 2018

VRIJDAG

Foto: Jomme zittend in het gras 
kijkend in de lens


Vandaag heeft mijn vriend Bram zijn test. Hij moest 6 weken aan de flexlijn omdat hij niet wilde terugkomen bij zijn vrouwtje als hij aan het spelen was. Ik hoop maar dat hij goed zijn best doet en dat hij weer lekker los mag rennen door het park.
We zullen vandaag maar niet naar het park gaan want ik denk dat ik zo blij ben hem weer te zien dat ik hem helemaal omver loop en dat is vast niet handig als juf F erbij is.

Dus we hebben vandaag maar weer eens door de wijk gelopen. De mensen kennen me al goed en houden hun honden net iets strakker aan de lijn als ze ons zien aankomen. Ik vind het nog steeds best moeilijk om al die vriendjes te negeren hoor maar ik doe mijn best en af en toe krijg ik dan wat lekkers. Het is wel extra moeilijk om mijn aandacht te verdelen tussen twee dingen. Een lekker brokje of een leuke hond.

We zijn trouwens een goed zichtbaar duo in paars en blauw. Straks gaan we incognito als het vrouwtje haar nieuwe grijze jas aan heeft in de winter.
Ik word de laatste tijd wel heel erg aangetrokken door groenstroken. Daar wil ik heel graag heen, vooral om te snuffelen en gras te eten, maar dat mag dan weer niet! Vrouwtje zegt ook af en toe het commando sta en dan moet ik stilstaan. Dat doe ik dan weer heel goed zegt ze en dan praat ze engels tegen me; good boy. Ze vind goeie jongen zo raar klinken. Nou ik vind het best hoor, een tweetalige opvoeding is nooit weg en je weet maar nooit waar ik later aan het werk ga.

Gisteren was een baaldag. Ik moest twee keer alleen thuis blijven omdat iedereen de hort op was. Maar ik was natuurlijk wel lekker uitgeslapen toen iedereen weer thuis was. Vandaag hoeft niemand op pad. En als ze gaan mag ik mee. Ik hoorde dat we misschien even naar de markt gaan straks. Daar ben ik nog nooit geweest dus dat is wel spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten