woensdag 24 oktober 2018

MEE FIETSEN

Foto: jomme liggend in het gras.
Vrouwtje doet mee aan een fotochallenge. 5 dagen lang een foto met opdracht van je hond maken met je smartphone. Nou daar zegt mijn vrouwtje geen nee tegen dus krijg ik de komende 5 dagen een telefoon tegen mijn neus! Dag 1 zit erop. Scherpstellen op de ogen!

Vandaag weer aan de wandel geweest. Weer een nieuwe vriendin gemaakt op het veldje in de buurt. Bo of Beau heet ze. Volgens mij een hele populaire naam want ik ken er al drie!

Gisteren het park in geweest. Het begon zo goed. Spelen met 3 andere labradors en bij het fluitje terug naar het vrouwtje.
Yes dacht ze, totdat de andere hond me achteraan kwam. Die was duidelijk nog niet uitgespeeld. Ja en dan zeg ik natuurlijk geen nee dus daar gingen we weer!

Daarna langs een sloot gelopen. Iedere keer als ik ernaar toe wilde riep vrouwtje me en luisterde ik goed.
Yes dacht het vrouwtje weer.
Totdat ik een fietser over het mountainbike pad zag gaan.
Ik erachteraan.
Vrouwtje op de fluit.
Ik luisteren.
Yes, dacht ze weer!

Maar toen zag ik een labrador achter de fiets aan rennen. Dat kan ik ook dacht ik.
En rennen kan ik. Alsof ik aan een wedstrijd mee deed rende ik erachter aan.
Geen gefluit of geroep kon me nog tegen houden.
Vrouwtje kan dus echt niet rennen. Zoefffff weg was ik.
Ze was echt ongerust, wist niet of de fietser zou stoppen of gewoon met 2 honden achter zich aan naar huis zou rijden.
Gelukkig had de meneer het door en wachtte tot het vrouwtje hijgend aan kwam rennen.

Het laatste stukje moest ik aan de riem.
Flauw he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten