vrijdag 26 oktober 2018

2e STADSBEZOEK

Foto: Jomme ligt aan mijn voeten 
bij de bushalte

Foto: Jomme ligt lekker af 
na het stadsbezoek bij de bus.
Foto: Jomme kijkt naar mij 
terwijl in zit te wachten op de bus
Foto: Jomme kijkt hoe passagiers 
de bus in stappen

Vandaag een afspraakje in Middelburg met juf F.

We hadden om 11.45 afgesproken en ik zat in vol ornaat net in de auto toen vrouwtjes mobieltje geluid begon te maken. Juf F dat het een half uurtje later werd.
Maakt mij niet uit hoor, maar wel dat we weer terug naar binnen gingen. Was dat even een tegenvaller. Gelukkig zag vrouwtje mijn teleurstelling en kreeg ik een tandenborstel botje als troost.

Na een half uur weer mijn jas aan, goed gevuld buikzakje met voertjes bij vrouwtje op de buik en op naar het station van Vlissingen.
Daar hebben we een paar keer de trein in en uit geoefend wat ik al met mijn poot in mijn neus kan. De trap in de trein was een ander verhaal. Die vond ik toch wel een beetje eng. Maar ik ben toch omhoog gestapt hoor. Ik had geen keus!

Met de trein naar Middelburg gereisd. Tussen de studenten van mijn baasje. Nou ja het waren geen internationale business studenten van mijn baasje maar van een andere opleiding. Hij mocht willen dat ze in zijn klas zaten want deze waren heel serieus over hun huiswerk aan het discussiƫren en ik hoor het baasje wel eens heel diep zuchten als hij thuis hun toetsen nakijkt!

We waren een kwartiertje te vroeg maar we moesten nog met de lift mee en vrouwtje moest nog een nieuwe OV kaart kopen en opeens stond mijn juf voor onze neus.
Ik was natuurlijk weer veel te enthousiast en sprong lekker tegen haar op.
Fout, dat vind ze niet leuk!
Meteen geleerd hoe we bekenden mogen begroeten. Was het vrouwtje alweer vergeten. Dat had ze de vorige keer al geleerd van de inval-juf volgens mij.
Ze wordt al oud hoor. Dan werkt je geheugen niet meer 100%

Toen de bus in en uit. Het was een hoge opstap en de buschauffeur had niet zo netjes geparkeerd. Was dus een hele leuke enthousiaste hoge sprong de bus in. En er weer uit natuurlijk!

Daarna de trein in en uit. Ook al een hoge instap maar dit ging ook goed hoor.

Trappen. Hele hoge trappen. Mag pas vanaf 8 maanden maar ik mocht het alvast proberen. Naar beneden is leuker dan omhoog vind ik. Omhoog sleep ik mijn vrouwtje gewoon mee hoor. Lekker snel dus, maar daar gaan we vast weer aan werken ben ik bang.

Vrouwtje had van andere vrouwtjes van mijn broers en zussen goede verhalen over een U-lead gehoord en dat wilde ze ook wel proberen. Soms trek ik een beetje erg hard vind ze. Dat hebben we dus ook geoefend.

Juf F was tevreden. Af en toe zei ze: dit hadden we zo kunnen filmen voor de E-learning maar wie weet zeggen ze dat wel tegen iedere hond want de inval-juf zei dat ook al de vorige keer.

Maar het was niet allemaal positief nieuws hoor; 
Ik krijg nu wat poeder door mijn voer om mijn poep wat dikker te maken. Dat is niet zo heel erg maar mijn voer is verlaagd van 3 keer 120 gram naar 3 keer 110 gram. En dat is geen goed nieuws voor een labrador!
En er was nog iets wat over 3 weken gaat plaatsvinden. 
Ze deden er nogal geheimzinnig over. 
Iets met hechtingen en 10 dagen niet loslopen.

Juf F uitgezwaaid en weer terug naar de bushalte waar net de bus vertrok. Half uurtje gewacht en toen met de bus naar huis. Vind het af en toe moeilijk om te gaan liggen op zo'n klein plekje. Het gangpad is lekker ruim maar dat mag natuurlijk weer niet. Ik kan ook niets zien dus erg leuk is zo'n ritje niet.
Ik kon de paarden ruiken die tegenover ons huis staan maar we reden er zo voorbij. Helemaal weer naar het station van Vlissingen want daar stond de auto geparkeerd.

Ik heb heerlijk een paar uur geslapen toen we thuis kwamen.
Best vermoeiend zo'n stadsbezoek hoor.

PS, wat betekent castratie???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten