donderdag 4 oktober 2018

DIERENDAG

Foto: collage van Jomme met een grote buffelstick

Vandaag is het een speciale dag; Dierendag.
Ik weet nog niet precies wat het inhoud want voor mij is iedere dag een dierendag. Ik krijg eten, af en toe een botje. Krijg genoeg knuffels en we gaan iedere dag een paar keer wandelen.
Ben dus heel benieuwd wat dierendag voor extra's zal brengen.

Nou ten eerste een wandeling met de baas. Vrouwtje is nog steeds af en toe niet lekker van het ziek zijn van vorige maand.
Ten tweede een grote buffelstick, maar die heb ik eerder ook wel eens gehad dus ook niet echt bijzonder.
Ook al is ie wel een meter lang erg lang duurt het niet voordat ie in mijn maag verdwijnt. De mevrouw van de dierenwinkel zegt dat ik huftergedrag vertoon met eten. Als ik iets lekkers heb moet het meteen op! Daar heeft ze wel een beetje gelijk in hoor. Het duurt niet erg lang voordat ik dit enorme lange ding vermalen heb. Ongeveer een half uurtje. Knap he.
Je mag het dan wel af pakken dus dat is dan wel weer goed van me.

Toch hoor ik via facebook dat collega honden soms wel binnen 8 seconde hun bak leeg hebben. Die krijgen een speciale bak of ze leggen er een steen in. Sommige kotsen alles er weer uit. Nou dat noem ik pas huftergedrag met eten.
Das dan een meevaller hier in huis.
Over mijn bak voer, met precies op de weegschaal afgewogen 120 gram brokken, doe ik toch wel iets meer dan een minuut.

In hoeveel minuten zouden mijn college schrokoppen hun hun botje op(vr)eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten