vrijdag 28 september 2018

NIEUWE BUREN

Foto: Nog even genieten van het lekkere herfstweer.
Jomme ligt naast het baasje zijn tuinstoel. 

We hebben nieuwe buren sinds een paar weekjes. En de buren hebben 2 honden en eentje blaft.
Het wordt al wel wat minder hoor. Onze tuinen grenzen aan elkaar en ik denk dat hij zijn nieuwe tuin moet verdedigen. Hij ruikt mij natuurlijk!

Nou zei de andere buurvrouw tegen mijn vrouwtje dat ze me af en toe hoort blaffen en piepen. Vrouwtje was een beetje van slag want ze dacht dat het best meeviel. Ik blaf natuurlijk wel eens een keertje. Vooral als er een bezorger met zijn busje ons garage pad op rijdt. Of als de bel gaat en ik had niet door dat er zo wie zo iemand voor de deur stond! Vrouwtje dacht dat mijn geblaf wel mee viel.

Nou liepen we van de week langs de buurvrouw en we hoorde echt geblaf uit onze tuin komen. Maar ik was het niet hoor. Het was onze nieuwe buurhond. Ik liep netjes met vrouwtje aan de riem richting huis na een wandeling. Maar nu begrijpen we de buurvrouw beter. Blaffen is blaffen denken alle tweevoeters. En als het uit de richting van onze tuin komt zal het stoute Jomme wel zijn!

Dat we allemaal een eigen blaf hebben daar geloven ze niets van!

Gisteren op het voetbalveldje kwam opeens een grote herder met me spelen. Dat was een aangename verassing want normaal zien we nooit iemand op het veldje. We hebben heerlijk achter elkaar aangerend en over elkaar heen gerold. Hij was wel heel erg groot en af en toe zette hij zijn tanden in mijn nek. Maar ik was niet bang hoor. Zo spelen sommige honden nou eenmaal met elkaar. Als ik een piepje gaf liet hij weer los en denderden we weer verder over het veld.

Vanochtend weer uitje naar het park. In de regen. Helaas spring ik nog steeds vaak tegen mensen op. Vind vrouwtje niet echt leuk maar ik blijf het doen.
Na het park boodschappen doen. Moest netjes naar de wagen lopen. Nou das best moeilijk als het druk is in de winkel. Ze hadden niet alles dus we moesten ook winkel nummer 2 in.

Verder maken steeds meer mensen een praatje met mijn vrouwtje. De meeste beginnen met: OOOOO ik zou nooit afscheid van hem kunnen nemen hoor na een jaar! Maar er zijn ook steeds meer mensen die vinden dat we goed werk verrichten. In de supermarkt kwam iemand naar vrouwtje toe en zei: Ik heb respect voor U dat U dit doet en dat wil ik U even laten weten. En toen antwoorde vrouwtje: Wat leuk dat U dit zegt, de meeste mensen vragen of ik het niet erg vind om weer afscheid te moeten nemen.

Afscheid nemen??????
Wat bedoelen ze daar toch steeds mee.
Ik ga helemaal geen afscheid nemen. Ik heb het hier prima naar mijn zin!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten