zondag 2 september 2018

MANEGE

Foto:Jomme ligt af met in de achtergrond 
de paarden van de manege.


Vanochtend eens een ander rondje gelopen.

Ik was eigenlijk niet zo lief want heb de baasjes vroeg uit bed gehaald met mijn gepiep. Moest ook wel heel erg poepen want daar heb ik het gisteren te druk voor gehad. Toen heb ik maar 1 poepzakje gevuld in plaats van twee.
Dus nadat ik mijn behoefte vanochtend netjes in de goot heb gedaan heb ik, terwijl het vrouwtje onder de douche stond, ook nog even 2 keer op het kleed geplast. Dat vinden ze niet echt leuk van mij. Ze hebben al een paar lelijke plekken in hun houten vloer als aandenken.

Ik geef het ook niet aan als ik moet plassen terwijl ze best vaak met me naar de goot gaan. Ook plas ik nog steeds gewoon in de tuin als het me uit komt. Ik drijf vooral mijn vrouwtje hiermee tot wanhoop want ik mag niet in het gras plassen. Maar de tuin is zo groot en de deuren van het huis staan meestal open. Het gekke is dat als ik moet poepen het wel weet en dat ik dan voor het hek ga staan.

Maar genoeg over poep en pies verhaaltjes.
Onze wandeling ging dus de andere kant op. Daar moet ik altijd even aan wennen want ik ben een beetje een gewoontedier. De laatste tijd nemen we steeds een andere route.
Dit keer liepen we langs de ringweg. We kwamen andere aangelijnde honden tegen, onze buren die aan het trimmen waren en de kerkklokken waren aan het luiden.
Met stukjes rijstwafel werd ik afgeleid en dit ging best goed.

Ook kwamen we langs de manege. Met iedere wandeling die we maken komen we langs de wei waar deze paarden in staan. De wei grenst aan onze straat en in de tuin kunnen we de paarden regelmatig horen hinniken. Maar de ingang van de manege zelf zit aan de andere kant van de weg waar ik normaal nooit kom. Dit keer zijn we naar binnen gelopen en hebben we van gepaste afstand naar de paarden gekeken. Er stonden er een aantal op stal maar ook liepen er een paar meisjes rond met paarden.
Die hoefden vast niet naar de kerk op zondag.

Ik moest gaan zitten en af en heb me goed gedragen zei vrouwtje.
Toen nog een lekker stuk naar huis gelopen.
Dit gaat nog steeds afwisselend.
Stukken die ik prima voorop loop, afgewisseld met bokken en trekken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten