dinsdag 4 september 2018

EERSTE STADSBEZOEK






Vandaag heb ik mijn eerste stadsbezoek gehad. Omdat juf F verhindert was kwam er een andere juf. Juf P, ze moest een flink eind rijden om naar Vlissingen te komen. Of het goed was als wij naar Goes konden reizen. Tuurlijk wel.

Foto: Jomme ligt in de trein op de grond.

We zouden vandaag leren in en uit de trein te stappen dus we zijn maar met de trein naar Goes afgereisd. Door de E-learning wisten we al een beetje wat er van ons verlangd werd. Omdat Vlissingen ons opstappunt was en daar de trein vaak wel 15 minuten stilstaat hadden we al een beetje in en uitstappen geoefend. We zaten samen met een nichtje in de wagon. Dus gezellig voor vrouwtje maar helaas had nichtje A geen aandacht voor mij!

In Goes waren we een kwartiertje te vroeg dus hebben op een bankje zitten wachten tot we de KNGF auto zagen aankomen. Juf P was lief maar ik was wel weer een beetje enthousiast met springen. Daar werd weer eens geen aandacht aangegeven helaas. Misschien is het beter om dit niet meer te doen in de toekomst. Ze willen dat ik leer door lekkers te krijgen als ik iets goed doe. Gelukkig gaat er ook vaak wat goed dus ik kom wel aan mijn brokjes.

Foto: Jomme staat voor de auto van de KNGF
hij kijkt naar de foto op de auto van een blonde retriever.
We hebben dus geoefend met in en uit een bus stappen. In en uit een trein. Ook een kleine trap op en af gelopen. Ik moet blijven staan bij het commando staan midden op de trap en dan krijg ik wat lekkers. Als ik in een keer door naar boven loop krijg ik niets! Het ging wel heel hard met de zak lekkers. Vrouwtje was bang dat ze niet genoeg bij zich had en de rijstewafel stukjes werden steeds kleiner. 
Lift in en uit. 
Oefenen hoe ik strak naast de benen van mijn vrouwtje moest komen staan. Enzovoort, enzovoort.

Daarna ging de juf en vrouwtje aan de koffie. Dat vond ik niet echt leuk. Vrouwtje heeft altijd gedacht dat ik nooit iets lekkers mocht in een restaurant maar nu hoor ik dat ik best een kluifje mag. 

Dat hadden ze niet bij zich dus ik begon weer lekker aan mijn riem en jas te kluiven uit verveling.
Daar staken ze dan weer snel een stokje voor. 

Ik moest maar even gaan plassen als afleiding maar daar had ik totaal geen zin in. 
Het gras rook naar allemaal andere honden en lag vol drollen. De goot was ook anders dan ik gewend ben. Ik zag ondertussen de auto van de KNGF. Die rook lekker dacht het vrouwtje want daar wilde ik graag naartoe. Welnee, die rook helemaal niet lekker. Er stond gewoon een mooie foto op van Bram!

Na nog de nodige tips en oefeningen voor de komende weken ging de juf weer verder. Ze had bijna een bon achter de ruitenwissers want de handhavers stonden al bij haar auto. Dat hebben we kunnen voorkomen door die meneer te vertellen dat mijn juf nog even een broodje aan het kopen was. 

Ik denk dat de mooie foto van Bram op de auto en mijn paarse jas de doorslag gaf want de ordehandhaver liep weer verder.

We moesten nog 15 minuten wachten op de trein. Kwamen nu de vriendin van een neefje tegen. Ook zij had geen aandacht voor mij dus ben er maar bij gaan liggen.
Foto: Jomme ligt aan mijn voeten 
bij een bankje op het station

In en uitstappen is nu een makkie. 
Thuis lekker gegeten en geplast in mijn eigen goot.
Daarna in mijn kooi een tukkie doen. Dat moeten we meer doen volgens de juf. Het is ook wel fijn om zo wat structuur aan de dag te geven.

Dit was best een lang stadsbezoek. Om 8.55 uur de deur uit en om 12.30 uur weer thuis!

Foto: Jomme ligt in zijn bench





Geen opmerkingen:

Een reactie posten