dinsdag 14 augustus 2018

IN BAD

Foto: collage van 9 foto's. jomme ligt in de aarde, teil water,
jomme kijkt in de teil 2 foto's van jomme in bad,
3 foto's van jomme rollend in het gras.

Zondag was ik lekker vies maar maandag maakte ik er ook een potje van. Bij het spelen in het park met vriend Bram had ik ontzettende dorst en ben ik gaan drinken uit de sloot. Het waterniveau was iets te diep dus ik kon er niet goed bij. Dan maar even met mijn poten de sloot in. Mijn vrouwtje zag het toch niet! Ik zakte een beetje weg in een laag zwarte drek. Maar dat maakt niets uit hoor ik ben zwart dus dat valt niet op.
Het vrouwtje had me blijkbaar toch wel in de gaten en begon me weg te roepen van mijn lekkere grote drinkbak. Die ziet helaas alles wat ik uitvreet.
Dus ik weer naar haar toe want ik krijg meestal iets lekkers als ik luister.

Verschillende keren heb ik heel goed geluisterd, zelfs als ik met andere honden aan het spelen was en die met hun baasje de andere kant op moesten. Het fijne is ook dat het vrouwtje van Bram af en toe op haar fluitje blaast als we moeten komen. Nou ja Bram moet komen en waar Bram is ben ik meestal ook.
Een keer lang en drie keer kort. Dat wijsje ken ik ook. Lekkers betekent dat!
Dus als dat vrouwtje fluit ga ik naar mijn vrouwtje en krijg een brokje. Of beter een lik aan de tube smeerkaas!

In de fietskar weer naar huis. Die kar vind ik nog steeds niet leuk. Mijn poten waren ondertussen droog dus geen haan die er naar kraait dat ze misschien niet zo schoon meer zijn. Ik had de hele dag om ze schoon te likken niet waar!
Maar het vrouwtje vond me niet lekker ruiken. Natte hond ruikt niet lekker maar stinkende hond stinkt!

O jee. De groene bak waar ze normaal onkruid in verzamelt werd uitgespoeld. De ton werd gevuld met schoon water. Gelukkig wel lekker lauw. Er kwam een potje hondenschampoo tevoorschijn en 2 oude handdoeken.
Dit had ik al een keertje eerder mee gemaakt en deed net of ik het niet zag. Helaas ik moest weer in dat teiltje gaan zitten en werd grondig ingezeept. Daarna werd ik met een bekertje afgespoeld en mocht ik uit de teil springen. Laat die handdoek maar zitten hoor.....ik ren me gewoon droog. Schudden is ook leuk en daarna lekker rollen door het gras.

Ik ruik nu vreemd. Naar iets chemisch uit een potje. Mijn watergolf is terug op mijn rug en daar kreeg ik dan ook meteen een vlooiendruppel in.
Wat snappen mensen honden toch slecht.
Wij willen gewoon lekker mogen stinken!

Vandaag ben ik geborsteld.
Ik heb nog nooit verhaard, maar nu kwam er een hele hoop haar af.
Bosjes haren vlogen door de tuin en ik vond het een leuk spelletje om er achter aan te hollen.

Dat is de straf omdat ik in bad moest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten