maandag 30 april 2018

8 WEKEN OUD

Foto: Jomme zit voor het raam naar de kippen te kijken

Het regent flink en wie vind dat het hondenweer is kent onze kippen niet. Als een stelletje verzopen punkers banjeren ze door de tuin. Jomme maakt kennis met ze achter de glazen pui en in de tuin heeft hij net er eentje achterna gezeten om mee te spelen. Daar had kip Sjimmie geen zin in en fladderde tokkelend van hem vandaan. Dat was natuurlijk nog spannender......moest hem weglokken bij het hok met een brokje. De kat blijft tenminste staan en af en toe geven ze elkaar een snuf en een lik.
De kat heeft ontzag voor de kippen en Jomme voor de kat!

Gisteren een vermoeiende dag gehad. Jomme wilde niet in de goot....en ik stond daar maar te staan en mocht de plasjes in huis opdweilen als we weer thuis kwamen! Het zinnetje 'waar ben ik aan begonnen' speelde wel even door mijn hoofd hoor!

Ga nu minder lang buiten staan en als hij niet wil plassen sluit ik hem even op in de bench om daarna weer opnieuw te proberen. Ik heb het totaal uit mijn geheugen gewist hoe het zindelijk maken van onze Jazz ooit ging. Waarschijnlijk was het makkelijker omdat hij gewoon in de tuin haar behoefte mocht doen!
Begin de nacht nu in mijn eigen bed en verhuis 's morgens vroeg even naar de keuken als hij begint te piepen. Hoop dat dit geleidelijk aan steeds beter zal gaan.

Vanochtend het rondje door de straat wat uitgebreid. We wonen in een stille buurt dus veel gebeurt er niet op straat. een fiets, spelend kind, een wandelaar met hond en 2 auto's.
Halverwege wil hij toch wel even gedragen worden en met brokjes probeer ik hem enthousiast te houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten