donderdag 28 januari 2021

ZEEUWSE KLEI

Foto:
Jomme kijkt in de weerspiegeling in een plas in het park

Het is buiten nat, kletsnat. Alles staat onder water. De paden in het park en in het bos. Het grasveld in het park lijkt op een zwembad, de tuin is drassig, zelfs de plantenborders staan onder water. En de regen blijft maar naar beneden komen. De grond is verzadigd en dat het Zeeuwse klei is helpt ook niet erg.

Zelf help ik ook een beetje aan de algemene nattigheid van het park mee. 
Plassen in de goot is een beetje mijn dingetje. Tussendoor of 's avonds voor het slapen gaan geen probleem maar in de ochtend!!!! Nee dan hou ik het liever op. Vrouwtje kan nog zo poeslief zeggen; 'Plasje doen.....plasje doen.....' Ik denk 'nee hoor', ik hou het nog eventjes op!

Want we gaan straks lekker naar het park en daar wonen de mollen. En die graven holletjes en maken molshopen en daar kan je zo heerlijk op plassen. Maar als je al een grote plas in de goot thuis hebt gedaan dan heb je niet genoeg om toch zeker 10 molshopen te laten overstromen.

Heerlijk.

Highlight of my day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten