vrijdag 22 januari 2021

HIDE AND SLIDE

Foto: Jomme duwt net zo lang
 met zijn snuit alle schuifjes
open van het blauwe
hide and slide spel

Vrouwtje had gisteren gezegd dat er een verassing voor me bij de post zat. Nou krijgen we wel vaker post, die in kartonnen dozen bij de voordeur worden afgeleverd in deze coronatijd, maar dit pakketje was voor mij.

Toen de bezorger het pad op kwam lopen heb ik ze, zoals altijd hier in huis, wakker geschud met mijn waakse geblaf. Het baasje was er als de kippen bij. Die is ook gek op de postbezorger met al zijn kadootjes.

Hij wist zeker niet dat het iets was dat speciaal voor mij besteld was.

Er kwam dus een spelletje uit voor honden. Er werden brokjes in gestopt die met schuifjes weer verstopt werden. In de gebruiksaanwijzing stond dat je eerst de schuifjes open moest laten. Dan de hond laten wennen en laten zien hoe alles werkt. En daarna pas de andere schuifjes op zijn plek zetten.

Nou dat is voor domme beginnelingen want in no time had ik ze allemaal te pakken hoor.
Wat een leuk spel. Dit kan ik de hele dag wel doen.
Ik krijg alleen opeens iets minder brokken in mijn voerbak. Dat is nou wel een beetje flauw van de baasjes.

's Avonds mocht meneer de kat ook even spelen. Die ging voor de makkelijke optie. Alleen het schuifje werd maar voor het brokje gedaan. Hij deed het goed hoor. Niet zo snel als ik en zijn tong was te klein om in het diepe gat zijn brokje eruit te vissen dus het werd op zijn gemak met zijn poot eruit gevist.
Alleen kreeg hij wel een lekker snoepje. Die doet zoiets niet voor zijn gewone brokjes! Meneer de kat is nogal verwend en eigenwijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten