maandag 2 maart 2020

HONDENWEER EN ALLERGIE

Nog steeds rot weer. Wat een regen de afgelopen weken om over de wind maar niet te spreken. Het park staat vol regenplassen waar de eenden in zwemmen tegenwoordig. We hadden zelfs een beetje natte sneeuw van het weekend.

Foto: Jomme in de natte sneeuw.
Dalmatiƫr door vlokjes op zijn rug.

Kaas lukte dus niet maar toen mijn oren weer wat gekalmeerd waren kreeg ik vrijdag een kauwstaafje.
Ik kwispelde heel hard en keek vrouwtje met grote ogen vol ongeloof aan. Waar had ik dit aan verdient en hoe smaakte dat ook al weer! Even wist ik niet wat ik ermee aan moest maar al snel ben ik kauwend en kwijlend neergestreken op mijn mat in de keuken.
In een mum van tijd was hij op!

Helaas, wat mijn baasjes eigenlijk al wisten, was het feest op zondag alweer voorbij. Toen ik een pup was ging ik ook al na een kauwstaaf aan de dunne poep dus ze wisten eigenlijk al dat dit ook deze keer een allergische reactie op zou leveren....
Zondag mijn laatste botje gehad nadat mijn linkeroor weer wat rood werd. En vanochtend weer aan de dunne poep.

Ik heb ook een wondje aan mijn linker elleboog. Het lijkt wel een wratje en je kan er heerlijk aan likken tot het gaat bloeden. En dat likje bloed is weer een lekkere aanvulling op mijn saaie dieet natuurlijk.
Maar vrouwtje zou vrouwtje niet zijn om dit te willen verbieden natuurlijk. Zodra ik een smakkend geluid maak roept ze; Stop it. Beetje engels zit nog steeds in mijn opvoeding dankzij Jazz hun engels opgevoede hond. Hoort ze me likken roept ze; klaar. Ze heeft er zelfs een verbandje om gedaan wat heel spannend was. Daar mocht ik ook al niet aan komen. Ze is zo streng.
Maar terwijl ze op het toilet zat heb ik em mooi even omlaag getrokken zodat ik het wondje weer zichtbaar was.
Van mijn contact persoon van de KNGF mag ik nu morgen naar de dierenarts.
Das dan wel weer jammer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten