donderdag 26 december 2019

BROKJES VOOR DE KERST.

Foto: Jomme kijkt vanaf de achterbank naar ons
eerst met zijn kop tussen de hoofdsteunen.
later met kop op hoofdsteun in het midden.

Vandaag is het tweede kerstdag en we zijn weer thuis. Maar vanavond weer de hort op om te eten. Niet ik hoor, want ik sta nog steeds op een karig dieet. Twee keer 135 gram en nog steeds geen lekkere kluif erbij of zo. Ze hebben af en toe wel medelijden met me en terecht. Maar met mijn oren gaat het goed. Dat denken ze want ze zien niets gek groeien en ze ruiken ook normaal. Mijn vacht glimt mooi en van krabben of schudden met mijn kop is ook geen sprake! Tot zo ver gaan we de goede kant op. Juf E heeft nog gebeld van de KNGF. Gewoon doorgaan met het maggi-voer zei ze. Nu heeft ze lekker vakantie en belt in het nieuwe jaar weer op. Zelf heeft ze vast een lekkerder en gevarieerder dieet!

De dag voor Kerst begon onze reis door Nederland. We zijn eerst met een auto vol eten naar Zwolle gereden naar het baasje zijn moeder. Daar hebben ze met pannetjes op een grillplaat het hele huis in de rook gezet en gingen toen lekker naar boven om te slapen. Mij lieten ze gewoon in de woonkamer met etensluchtjes liggen. Ben als protest maar eens lekker op de bank gaan slapen want dat mag thuis nooit.

De volgende dag gingen we naar de Oma van het vrouwtje in Soest. De weg naar haar voordeur herkende ik goed. Mij herkende ze niet meer, maar mijn baasjes ook niet in het begin dus dat was een troost voor mij. Ze lag nog lekker in bed. Maar als je zo oud bent mag dat ook wel. Ze is al over de helft van haar 107 ste levensjaar!
Eigenlijk wilde ze er niet uit komen want haar mandje was zo lekker warm. Maar ik heb gewoon mijn snuit in haar hand gelegd en toen ze zei:''Van wie is die hond". En daarna:'' die mag hier wel blijven'!!!!
En zo hebben we haar uit bed gekregen en herkende ze gelukkig mijn baasjes ook weer.

De volgende rit was weer naar huis waar we allemaal lekker ergens neer plofden. Het baasje in zijn relaxstoel, vrouwtje op de bank en ik in mijn mand.
Ik kreeg als kerst diner, hoe kan het ook anders, 135 gram hypoallergeen voer en de baasjes de restjes van de lunch.
Straks gaat vrouwtje weer de keuken in voor vanavond. Hapjes voor een buffettafel bij haar zusje.

Ach wat doen ze toch allemaal ingewikkeld. 
Gewoon simpel een bakje brokken. 
Hap slik weg en ook nog eens geen afwas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten