zaterdag 23 maart 2019

NESTREUNIE

We zijn weer op tijd wakker en vrouwtje is weer thuis. Die is gisteren een hele dag op pad geweest naar Utrecht voor een conferentie over de zorg. Ik ben thuis gebleven met de baas.
Vanochtend mocht ik mee naar het park. Er waren een aantal honden waar ik lekker mee heb kunnen spelen.
Dat ik daarna weer mee mocht in de auto was een leuke bonus.
De rit duurde weer erg lang en na twee uur rijden door de mist kwamen we in Amstelveen aan.
Wat een feest, we hebben een reünie vandaag. Van al mijn broers, zussen, moeder en nog een heel nest K-tjes en 2 herders.


Foto: Jomme in een kennel 
terwijl wij luisteren naar het verhaal 
van een client over haar BGH Roos.

Eerst was er koffie met gebak voor de baasjes. En voor een ieder die denkt dat wij lekker rustig af bleven liggen onder de tafels had het mis. Dat is wel heel erg de kat op het spek binden hoor, als je zoveel familie ziet waar je mee kunt spelen!

Foto: Samen met mijn familie in de speelwei.

Na de koffie kregen de baasjes een experience. Alsof ze blind waren en met een hond door het verkeer liepen. Erg indrukwekkend vonden ze het. Je moet een groot vertrouwen hebben in je hond als je blind ben. En ik moet nog een hoop leren.

Foto: samen met broers en zusjes aan het spelen in de speelwei.
Geen idee of Jomme op de foto staat!

Daarna mocht ik met al mijn broertjes, zusjes en moeder naar de speelweide.

Dit was voor ons allemaal het hoogtepunt van de dag.

Vrouwtje voelde zich een erg ontheemde moeder. Ze kon haar eigen kind niet terug vinden in de massa zwarte labradors. De enige die herkenbaar waren was; moeder Jetta die een aparte riem aan had en een broer of zus die een kale plek voor een allergietest op haar/zijn rug had.
Wat hebben we gerend en door de tunnel gesjeesd.
Wat jammer dat hier een eind aan moest komen.

Foto: Alle KNGF tuigjes op een rij.

Daarna mochten we de kennels in. We mochten er allemaal eentje uitkiezen en kregen een lekkere kluif. Wij konden even wennen en de baasjes luisterden naar een praatje van een baasje die hier met haar BGH Roos was.

Foto: Vrouwtje op de loopband met bril op om te ervaren 
hoe het is om met een BGH te lopen.

Weer terug naar de koffieruimte waar de baasjes een lekkere maaltijd kregen en wij als honden erg ons best deden om onder de tafel aandacht te krijgen van onze broers en zussen.

Foto: Jomme samen met een broer of zus 
bij de mensenpup van het gezin van de moederhond Jetta.
Die heeft Jomme veel geknuffeld de eerste 7 weken.

Daarna nog een fotopresentatie en praatje over het leven in de kennel. Nou dat is zo slecht nog niet hoor.
Iedere dag leren, spelen en geaaid en geknuffeld worden.

Ik hoop dat ik snel naar school mag want het lijkt me een prima leventje daar in Amstelveen.
Alleen wel jammer dat mijn vrouwtje dan niet mee mag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten