maandag 18 februari 2019

LENTE ?

Foto: Jomme in het park aan het wandelen.

Wat een heerlijk weertje!

Het vrouwtje is lekker bezig in de tuin en ik help mee. Zij is lekker blaadjes aan het harken en onkruid aan het wieden. Dit kiepert ze allemaal in de kliko.  Ik test alle stokjes die op de houtstapel liggen. Ik kijk of ze wel netjes op de stapel liggen, zo niet dan sleep ik de tak even naar het grasveld.

Ook liggen de tuinkussens weer op de tuinbank buiten. Daar drinken we koffie, lezen we de krant en boeken. Ik vind het heerlijk om lekker de hele dag buiten in de tuin te vertoeven.

Maar ook gaan we regelmatig naar het strand en bos.
Net zoals veel andere honden met hun baasjes.

Vrouwtje noemt me een knappert als ik goed reageer op de fluit.
Zelfs het baasje stond versteld gisteren. Die kent me alleen nog maar als een eigenwijze zwarte lab die lekker zijn eigen gangetje gaat.

Ik ben trouwens erg in de rui momenteel. Van de vlokken die thuis rond zwerven en de haren die door de tuin dwarrelen na een borstelbeurt kunnen we hele truien breien. Als vrouwtje me flink geborsteld heeft lijkt het wel of ik roos heb. Allemaal witte vlokjes in mijn haar.
Gelukkig is dat na een paar dagen weer weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten