zaterdag 9 februari 2019

KATTENKWAAD

Foto: Jomme ligt samen 
met Ozzy voor het raam.

Ozzy de rode kater is thuis, op mijn baasjes na, mijn grootste vriend. Vroeger moest hij niet zoveel van me hebben. Ik denk dat ik voor hem iets te enthousiast en wild was. Nu ik wat ouder, wijzer en rustiger ben gaat het een stuk beter met onze relatie. Af en toe komt hij bij me liggen maar vaker zoek ik hem op. Dan liggen we samen voor het raam te kijken of de buurkater niet langs komt.
Ozzy maakt dan een heel raar geluid. Het komt achter uit zijn keel. Ik begin dan maar heel hard kwispelen want iemand die zo'n geluid kan produceren houd ik maar liever te vriend.

Verder vind ik het tegenwoordig heel leuk als hij 's nachts thuis slaapt. Soms gaat hij naar boven en snurkt op het bed van de baasjes maar de laatste tijd slaapt hij ook wel eens bij mij in de keuken.
Als we samen opgesloten zitten kan een van ons de deur naar de gang open krijgen en gaat Ozzy de boel wakker maken boven.

De baasjes zijn er nog niet uit wie zo slim is.
Als ik alleen ben gebeurt dit niet.
Maar als de kat alleen in de kamer is gebeurt het ook niet.
Voor hun een raadsel, voor ons een weet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten