zondag 20 januari 2019

KOUD

Foto: Jomme ligt op de 
keukenvloer en kijkt omhoog

Het is koud buiten.
Het gras heeft een witte waas. Geen sneeuw maar wel mooi wit.
Je kan het ervan aflikken en dan heb je een koude tong.
Maar je kunt er ook gewoon lekker in rennen hoor. Vooral als je los mag.
Vrouwtje vond het ook mooi en die heeft allemaal foto's gemaakt van blaadjes en takjes en nog allemaal dingetjes. Ik snuffel gewoon wat bij haar in de buurt rond.

Gisteren naar het park geweest en ik heb me super gedragen. Ik kwam gewoon terug, zelfs als vrouwtje me niet riep. Normaal zegt ze good boy tegen me maar in de facebook groep hebben ze het steeds over knapperds. Dus nu noemt ze me ook af en toe knapperd.
En dan moet ze wel een beetje lachen maar ik ben het natuurlijk wel!

Ik heb ook een nieuw spelletje geleerd.
Spelletje 1:

Vrouwtje steekt haar hand uit.
Ik duw mijn neus er tegen aan.
Vrouwtje roept enthousiast Yes.
en ik krijg weer een voertje.

Spelletje 2:

Vrouwtje gooit een speeltje op de grond.
Pak, zegt ze tegen mij.
Ik raap het op in mijn bek.
Vrouwtje zegt; geef maar.
ik leg het in haar uitgestoken hand.
Weer een voertje verdiend.
Vrouwtje doet af en toe haar ogen dicht als ik het haar geef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten