zondag 25 november 2018

ZONDAG

Foto: Lekker liggend in het zonnetje samen met de kat.

Het is alweer bijna een week geleden dat ik onder het mes moest. Overdag hoef ik mijn hemd niet meer aan. Dan vind ik het wel fijn om even de boel schoon te likken daar beneden maar dat vinden mijn baasjes niet zo'n goed idee. Ze zeggen steeds klaar, maar ik ben helemaal nog niet klaar!
's Nachts moet ik mijn hemd weer aan. Het is 's morgens een beetje nat maar of dit nu van het likken is of dat ik stiekem druppel daar is het vrouwtje nog niet achter.

Gisteren ging vrouwtje met de reu uit haar eigen nest naar haar Oma in Soest. Een hele rit en ik mocht niet mee. Baasje zou op me passen maar die bleek aanwezig te moeten zijn op een open dag op zijn werk. Dus ik moest een paar uur alleen blijven. Ik hoefde dit keer niet in mijn kooi maar mocht los in de keuken en gang. De vloer lag bezaaid met speeltjes, alle spullen van mijn baasjes waar ik mee had kunnen spelen waren hoog weggelegd en mijn mand stond in de gang.
Vrouwtje had zelfs een kluifje verstopt maar die heb ik heus wel gevonden.

Het is prima gegaan.
Ik lag op de mat toen baasje terug kwam van zijn open dag.

Vrouwtje kwam pas tegen de avond weer thuis. Die had haar Oma meegenomen naar de kerstmarkt. 106 jaar oud is ze. Maar ze liep als een speer over de markt. Ze vond alles mooi maar had niets nodig zei ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten