woensdag 26 september 2018

KASTANJES

Foto: 
Jomme tussen de kastanje schillen
De herfst is begonnen en het regent allerlei dingen uit de bomen.
Op het veldje waar ik dagelijks even los mag rennen zijn door de storm van vorige week wat takken uit de bomen gewaaid en de grond ligt bezaaid met allemaal ballen met prikkels en mooie bruine vruchten.
Kastanjes heten ze.

Vrouwtje vind ze mooi en neemt af en toe een hele poepzak vol mee naar huis. Vroeger ging ze met haar kids kastanjes rapen dus het zal wel iets van haar generatie zijn. Er lopen trouwens meer oudere dames deze bruine bolletjes te rapen.
De kinderen van nu negeren ze in ieder geval. Die zijn veel te druk met hun mobieltjes!

Ik hoor natuurlijk ook bij die nieuwe generatie al heb ik geen mobieltje. Omdat ik nooit geleerd heb met ballen te spelen neger ik ze dus maar gewoon.

Maar die vaas vol mooie ballen staat wel mooi op de tafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten