dinsdag 25 september 2018

KADO

Foto: Jomme likt aan de
 tube smeerkaas
Foto: oude en nieuwe 
wandelschoenen

Vrouwtje heeft zichzelf verwend met een stel nieuwe schoenen. Er staat een boom op net als op haar oude die al behoorlijk versleten waren. Daar heeft ze bijna 20 jaar op rond gelopen en ondanks dat ze zo versleten waren mochten ze niet de vuilnisbak in. Maar vandaag kwam er weer eens een auto voorrijden met een pakketje. Ik begin aardig waaks te worden dus daar blaf ik altijd even naar ook al weet ik dat ze dat niet leuk vinden.

In de doos zaten nieuwe schoenen en we hebben ze meteen uitgeprobeerd in het park. Vrouwtje heeft vanaf nu geen natte sokken meer en ze lopen meteen al heerlijk zei ze blij.

In het park kwam ik vier verschillende honden tegen. De een na de ander heeft me op mijn nummer gezet. Niet iedereen wil met me spelen en omdat ik al zo groot ben zijn ze niet altijd even lief meer voor me. Bij de eerste 2 kreeg ik een snauw.
Eigenlijk ben ik gewoon een enthousiaste pup maar daar dacht vrouwtje nummer 3 niet zo over. Rustig, rustig zei ze tegen me. Ze dacht zeker dat ik nog niet ontbeten had en haar poedel wilde opeten. Die poedel deed niets en bleef gewoon staan maar als dan zo'n vrouwtje zenuwachtig gaat staan roepen wordt ik weer extra enthousiast.
Mijn vrouwtje vond het niet erg dat ik op mijn nummer werd gezet. Ze hoopt dat ik nu leer dat niet iedereen staat te springen om met mij te spelen.

Vrouwtje heeft me overal weggelokt met de tube smeerkaas. Dat werkte goed!

Een baasje vroeg wat erin zat? Smeerkaas zei mijn vrouwtje, nou daar had hij nog nooit van gehoord! Hij moet eens weten dat ik ook rijstewafels krijg! Als je de smeerkaas erop smeert is het denk ik nog lekkerder!

Maar toen zag ik de laatste hond in het bos. Die was net aan zijn wandeling begonnen. Bruin, mooi zelfde grote en slank. Wauw, die moest zijn energie ook even kwijt zeg. Hij heeft vier rondjes achter me aan gerend om een bunker heen. Mijn tong hing op de grond en de zijne bijna.

Het was zo leuk weer eens lekker te rennen want al heeft vrouwtje nieuwe schoenen, rennen kan ze niet hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten