donderdag 2 augustus 2018

STOUT



Mijn vrouwtje was niet helemaal blij met me vandaag.

Vanochtend vroeg moest ze 6 kliko's aan de straat zetten (ook van de buren). Ik ben gek op kliko's, het geluid van de wielen die denderen over de straatsteentjes, die groene dingen die zomaar opeens kunnen rijden. Ze probeert me altijd af te leiden met voertjes en dat lukt ze steeds beter.

Maar vandaag toen mijn vrouwtje alle bakken dus aan de straat had gezet, (voor de duidelijkheid wij wonen aan een doodlopend straatje en de vuilnisbakken moeten aan de hoofdstraat staan) ben ik er als een speer vandoor gegaan.
Ik weet de weg heus wel want ik denk dat ik al oud en wijs genoeg ben om zelf op pad te gaan!

Ik ging er dus vandoor. Vrouwtje zag het en kwam achter me aan. Ze had geleerd van mijn juf om dan de andere kant op te rennen maar dat durfde ze niet dit keer ze was veels te bang dat ik onder een auto zou komen.
Eigenlijk moest ik ook wel poepen dus dat deed ik onderweg twee keer. Iedere keer was mijn vrouwtje bijna bij me maar ik was sneller. Roepen, kijk eens zeggen, gekke geluidjes maken niets hield me tegen.
Vrouwtje liep ondertussen midden op de weg om eventuele auto's te waarschuwen. Geen auto te zien gelukkig want we wonen in een rustige buurt.
Aan het einde van de weg zag ik opeens een herder lopen en toen was ik helemaal niet meer te stoppen. Ik heb gerend tot het sportveldje waar ik normaal uitgelaten wordt en het vrouwtje heeft ook gerend maar die kon me totaal niet bijhouden. Bij de herder heeft ze me te pakken gekregen en ze heeft me aan de halsband terug genomen en me thuis in de kooi gezet.

Lang heb ik er niet in gezeten want we hadden een date in het park met Bram.

Daar hebben we voor de tweede keer mijn vrouwtje laten schrikken door er als een dolle samen met mijn vriend er nog een keer vandoor te gaan. We kwamen onderweg namelijk dicht bij de tennisbaan en daar kom ik vaker en dat wilde ik Bram natuurlijk ook laten zien. Als twee zotten zijn we over het terrein gerend. Hebben een kijkje in de kantine, voorraadhok en op het terras genomen net zolang tot ze ons weer te pakken hadden. Terrastraining konden we wel op onze buik schrijven dit keer.
We moesten meteen aan de riem en onder een bankje in het bos tot zinnen komen.

De rest van de ochtend is vrouwtje bezig geweest een hek te improviseren om een volgende escape te voorkomen.

Tis moeilijk met zo'n grote tuin. Het kost ze nu moeite om met fiets en scooter het pad af te komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten