dinsdag 7 augustus 2018

KIPPEN

Foto: Jomme met zijn voorpoten op het hek van de 
kippen met zijn dekje over het hek

De kippen zijn nog steeds broeds en sinds die tijd hebben we geen verse eitjes meer. Ze worden een paar keer per dag van hun nest gehaald om te eten en drinken. Nog steeds heel interessant om gade te slaan.
Zondag werden er eitjes gekookt uit het laatste doosje met eitjes voor het ontbijt en ik mocht er ook eentje!
In mijn etensbak lag een glad wit ding wat ik nog nooit gezien had. Nog een beetje warm ook. Eerst een beetje likken, beetje laten draaien in de bak want zo'n glad ding is moeilijk te pakken. Maar toen ik het ei kapot had gemaakt was ie ook snel op.
Dat smaakte naar meer. Dus toen mijn vrouwtje met iets anders bezig was ben ik op onderzoek uit gegaan en laat de doos waar de eieren in bewaard worden nou nog op het aanrecht staan!

Ik heb de doos te pakken kunnen krijgen die met een plof op de grond belandde
Er zaten er nog 8 in. Eentje werd een slijmerig plakkaat op de keukenvloer, vier waren gebroken en twee nog heel. Ik wist niet zo goed wat ik hier mee aan moest en gelukkig kwam mijn vrouwtje snel kijken waar ik gebleven was.

De slijm toestand werd opgeruimd, de hele eieren afgespoeld en in de koelkast op geborgen en de kapotte......die moest mijn vrouwtje voor straf zelf maar opeten!

Foto: vier spiegeleieren in de pan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten