woensdag 29 augustus 2018

BROEDS AF

Foto: twee zijdehoentjes lopen in het gras
Er is weer wat meer leven in de tuin. De kippen, die wel vijf weken broeds waren, zijn ontwaakt en scharrelen weer buiten. Nu ze in hun ren zitten vind ik het leuk om naar ze te kijken. Ze zitten achter het zelfde touwgaas als waar de baasjes het garage pad mee hebben afgezet. Ik weet dus dat ik daar gewoon niet doorheen kan.
Vroeger was ik gek op hun poep. Maar dat laat ik nu gewoon liggen hoor. In het park ligt veel ganzenpoep maar dat vind ik nu ook niet meer interessant. Bah wat kan je als baby pup toch vreemde dingen lekker vinden. Nu vind ik lekkere stinkbotjes een lekkernij.

We wachten nu geduldig af tot ze weer eieren gaan leggen. Wie weet krijg ik dan af en toe op zondag ook een eitje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten