maandag 27 augustus 2018

BRAMEN

De dagen worden wat frisser en ik geniet van het buiten zijn zonder dat mijn tong op de grond hangt van het puffen.
Vrouwtje heeft weer langere broeken aan en leuke schoenen met veters om in te happen.

Iedere keer als we naar het veldje gaan stopt ze een rijpe braam in haar mond maar nu ze schoenen aan heeft kan ze in de brandnetels gaan staan om de volle takken vol donkere vruchten te plukken.
En dat ze geen bakje bij zich had was geen probleem....

Gewoon in mijn poepzakje!

Foto: bramen in een blauw poepzakje

Gisteren werden er toastjes met zalm op tafel gezet. Meestal zetten ze hun lekkers op het randje van de bank om mij niet in de verleiding te brengen er een hap van te nemen. Maar ze vinden me al zo groot worden dat ze denken dat ik oud en wijs genoeg ben om te ruiken dat dit lekkers niet naar hapklare brokken of stinkkluifjes ruikt. 
En dus niet voor mij is.

Natuurlijk weet ik dat! Het rook wel erg lekker maar ik heb er niet aan gezeten. Ik ben gewoon netjes gaan liggen maar heb wel even gekeken wat het was. Van gepaste afstand natuurlijk!
Vrouwtje was trots en ging als beloning wat lekkers voor mij halen wat ik in mijn mand mocht opeten.

Ik ga nu zelf wat meer in de mand liggen. Al vind ik het grote kleed wel leuker.

Ook ga ik als ze in de keuken aan het rommelen zijn met potten en pannen uit mij zelf in mijn kooi liggen.
Dat vinden ze heel fijn want ik word overladen met complimentjes en daar gaat mijn natte neus heel erg van glimmen.

Vandaag gaan er weer een paar familie leden van me naar school zag vrouwtje op de Facebook groep. Ben benieuwd of ze hun pleeggezin gaan missen. Andersom denk ik wel heel erg. 

Zelfs hier in huis hebben ze het wel eens over de dag dat ik op kamers ga en dat ze me dan zo zullen missen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten