vrijdag 17 augustus 2018

BEZOEKJE DIERENARTS

 
Foto: gespleten nagel
Foto: gespleten nagel





Nog even een update over mijn kapotte nagel.

Ze mogen er niet aankomen maar voor de rest heb ik er geen last van. Ik kan rennen, wandelen en kluiven. Maar likken aan mijn teen doe ik nu ook graag.

Iedere dag ga ik 2 keer in een soda badje. Als ik nu de lekkere staafjes tevoorschijn zie komen weet ik al wat er van me verwacht wordt. Eerst maakt ze er hele kleine piepstukjes van. Dan wordt er een bakje soda op de grond gezet. Ik moet dan naast haar komen staan en terwijl ze mij langzaam van die kleine lekkere stukjes voert word mijn linkerpoot in het badje gezet. Ik blijf zo netjes staan tot alle stukjes op zijn. Daarna mag ik weer vrij en laat ik een mooi plakkerig sodaspoor achter in de keuken!

Vandaag moest het vrouwtje weer contact opnemen met de PPZ over mijn nagel.

Op de foto's die ze meegestuurd had zagen ze dat het niet vanzelf over zal gaan en het advies was naar de dierenarts. Die zat gelukkig vol. Maar helaas vond de assistente nog wel een plekje vrij in Middelburg en daar gaan we zo heen.

Hèhè ik ben weer terug hoor.

Net naar Middelburg gereden. Zoals gewoonlijk stap ik graag de auto in want dat betekent een leuke wandeling ergens. Maar dit keer stapte we bij een dierenkliniek uit waar ik nog nooit geweest was. Alles rook vreemd en ik was duidelijk niet op mijn gemak.
We waren wel snel aan de beurt en ook de dierenarts wilde ook al naar mijn teen kijken. Niet leuk hoor als ze er aan zitten. Zelfs ernaar kijken doet al pijn.

De nagel zat nog erg vast en ze hopen dat ie er binnen een week of 3 gewoon vanzelf af zal vallen. Het andere alternatief was onder narcose en trekken maar dat zou ook een genezingsproces van 3 weken geven. Gekozen werd gelukkig voor het eerste!

Ik heb weer voor een paar dagen lekkere snoepjes waar een medicijn in zit tegen de pijn en de dokter heeft de scherpe kantjes van de nagel geknipt. Ik moest wel stevig vastgehouden worden door mijn baasje en vrouwtje want dit vond ik echt niet leuk.

Ik ben nu weer lekker thuis. Ze hebben net babysokjes voor me gekocht. Roze en bruine. Roze voor een vent! Ze kon geen andere vinden was de smoes van vrouwtje. Misschien helpt het sokje tegen het likken zei de dokter. Maar ik zal ze wel eens laten zien hoe snel ik die van mijn poot af heb.

Ik mag nu lekker uitrusten in mijn kooi tot we weer gaan eten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten