zondag 24 juni 2018

106 JAAR!!!

Foto: Jomme samen met vrouwtje en jarige Oma
voor een ballon met 106 erop.

Mijn Oma uit Soest is van de week 106 geworden en zoals ieder jaar vanaf haar 100 ste vieren we dat met de familie en haar kennissen.
Dus om 8.00 zaten we al met moeder, dochter en kleinkind in de auto voor de rit naar Ede.
Daar aangekomen op zoek naar een goot, maar het huis van mijn tante ligt aan een zandpad....nou plast Jomme heus niet alleen maar in de goot maar hier duurde het wel erg lang voor de plas zich aandiende......Het rook anders, en lagen paardenvijgen die wel erg aantrekkelijk roken, de autoweg naast het pad maakte lawaai met voorbijrijdende auto's, de bakker kwam de taarten brengen enz enz.
Tegen de tijd dat Jomme zijn behoefte had gedaan zat de visite binnen al aan de taart en was er al voor haar gezongen. (was ook TV aanwezig voor opnames, een journaliste voor de krant, de burgemeester met zijn vrouw, een heel mediacircus dus)
Jomme wilde het liefste iedereen begroeten maar dat mocht niet. Na een tijdje mocht hij los en kon hij zijn aaien ophalen bij iedereen.
Hij gedroeg zich prima, mocht in de tuin spelen met wat nichtjes en neef, sliep wat aan mijn voeten en knauwde lekker op een bot.

's Middags weer de hele rit naar huis gemaakt. Hij lag voorin aan de voeten van mijn moeder en ging slapen....kopje op schoot!

https://photos.app.goo.gl/JDNQaEM5beWtaUeR7

1 opmerking:

  1. Als je wist waar je kijken moest was jomme te zien op tv. De 3 e aflevering van Eric schedder op zoek naar methusalum GING OVER MIJN OMA en wij waten natuurlijk op haar feestje!

    BeantwoordenVerwijderen