zaterdag 28 april 2018

ZATERDAG

Alweer weekend en de eerste paar puppy dagen zitten erop.
Een zeer rustige Koningsdag thuis gevierd!

Jomme voelt zich in huis al aardig thuis. Af en toe lopen we een eindje door de straat maar hij wil daarbij vaak graag opgetild worden.

Antibiotica slaat goed aan en de plasjes zijn nu minder vaak en groter....in de goot maar helaas ook nog steeds in de keuken!

Hij luistert naar zijn naam en het woordje zit omdat hij weet dat daar iets lekkers aan vast zit.

's Nachts in de bench slaapt hij tot een uurtje of half zeven en is 'droog'. Even in ochtendjas en uggs de goot in....een beetje Ma Flodder achtig maar gelukkig wonen we in een heel stil straatje. Ondertussen heeft de kat Ozzy ons ook gevonden en wacht rustig tot hij ook een bakje voer krijgt. Zelf moet ik nog even wennen aan de vroege ochtenden. Slaap nog steeds in de keuken en 's morgens gaat het 'bed' de garage weer in en haal ik een dweil over de keukenvloer. Jonne weer even in de bench zodat ik onder de douche kan springen. Om 8 uur krijgt Jomme een maaltijd, hap-slik-weg, daarna de goot weer in en een stukje straat. op de terugweg de krant uit de brievenbus en de kippen uit het nachthok de tuin in.

Spitsuur dus.....

Bij de buurtwinkels vandaag alvast gezegd dat ik binnenkort met een KNGF pup naar binnen wil komen. Bij de Liddl en de Emte was het geen probleem. Bij de bakker wisten ze niet of het mocht. 'Nou', zei een dame naast me....'dat zijn jullie verplicht, een hulphond is het verlengstuk van iemand die hulp nodig heeft en het is bij wet geregeld dat die naar binnen mogen'. Ja dat is zo zei ik...vertelde niet dat je wel mag weigeren als winkel.....

Dank U wel onbekende mevrouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten