maandag 11 mei 2020

NIEUWE VRIENDIN GENZA

Vandaag een leuke dag gehad.
Ben er nog moe van.
Het begon als iedere normale dag.

Wakker worden en als het vrouwtje ook haar nestje uit is plassen en poepen in de grindgoot.
Dan wordt meestal de krant gelezen en koffie gedronken en lig ik aan haar voeten onder de tafel. Natuurlijk nadat ik eerst mijn hapklare brokken heb weggewerkt!
En dan zegt ze vanzelf; goed, schuift haar stoel naar achteren en gaan we naar het bos, park of strand. Het duurde wel heel erg omdat die stoel naar achter geschoven werd. Alle folders werden doorgenomen, de krant helemaal uitgeplozen en zelfs toen gingen we nog niet de hort op. Heb nog geprobeerd om aandacht te trekken met mijn pootje op haar knie maar niets hielp.

Pas om 11.30 gingen we weg!

In het park liepen we ook niet lekker door , schijnbaar wachtte het vrouwtje op een afspraakje.
Wist ik veel dat het een honden date zou zijn!

En ja hoor. 
Er stopte een auto en een mevrouw en haar zoon stapte uit. Met een pracht van een meisjes herder.

Haar naam is Genza en ze kan net zo hard rennen als mij....
en dat hebben we gedaan. Door het park en over het strand en weer terug naar de auto.
Daarna mocht ze in de bak mee naar ons huis.

Daar moesten we even afkoelen want we gingen gewoon nog een tijdje door met keten. We hebben 2 drinkbakken water leeg gedronken we lebberden zo met onze lange tongen dat de keukenvloer wel een zwembad leek en daarna weer heerlijk rondjes gerend in de tuin. Het was wel een heel ander spel dan ik gewend was hoor. Er werd veel tegen me opgesprongen en mijn oren zijn schijnbaar erg lekker om in te bijten. 

We zijn zelfs nog even wezen wandelen die middag. Zonder onze jasjes aan hoor. Genza is ook van de KNGF-club maar vrouwtje wist niet hoe ze dat voor elkaar moest krijgen met 2 links lopers.

Na een paar uurtjes werd ze weer opgehaald en bleef ik alleen achter.
De kat was wel blij want die kon eindelijk weer naar binnen.  

foto: 2 liggende honden op de keukenvloer.
met enorme tongen die uit de bek hangen.
Foto: Genza geeft Jomme een lik
Foto: Genza met haar koppie scheef terwijl ik haar roep.
Foto: Herder en labrador naast elkaar.
Jomme probeert wat afstand te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten