zondag 19 mei 2019

PAARDJES KIJKEN

Foto: Jomme staat voor een staldeur.
Het paard kijkt toe.


Als we een rondje langs de ringweg lopen, omdat we daar wat meer voorbijrijdende auto's tegen komen, komen we ook langs een manege.
Soms lopen we dan wel eens naar binnen en nemen een kijkje bij de stallen. Er is altijd wel een paard wat op stal staat en nieuwsgierig is en dan neuzen we even met elkaar.
Maar wat veel interessanter is en reuze lekker ruikt ligt op de grond. Stro met paardenmest. Dat is de moeite van een snuffel meer dan waard hoor.
Toen ik dat als kleine pup voor de eerste keer rook had ik er wel in willen rollen. Want dan ruik je niet meer zo naar hond, maar naar een sterk mooi paard en wie wil dat nou niet!
Maar ik weet dat dat niet mag dus ruik er gewoon maar aan en probeer de geur vast te houden totdat ik weer thuis ben en ervan kan dromen. Dan droom ik dat als ik later groot ben ik een groot paard word!
En dat vind het vrouwtje goed.
Dromen mag altijd!

Ik heb ook iets nieuws geleerd van de week.
Wassen.
Heel simpel hoor want een wit ding doet gewoon het werk.
Alle vieze was word op de grond gegooid en dan zegt vrouwtje pak en geef.
Een voor een leg ik de vieze kledingstukken in haar hand en zij gooit ze met een swiep in de wasmachine.
Dat witte ding met een kijkgat doet gewoon de rest, reuze handig.
Easy peasy hoor.
Een hond kan de was doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten