dinsdag 28 mei 2019

28 MEI

Foto: Jomme ligt languit op ons uitlaatveldje.
Kijkend in de camera
Foto: Jomme heeft zijn fluit om zijn nek.
Lukt hem alleen nog niet te fluiten.

De tijd vliegt, zegt mijn vrouwtje steeds en ik krijg aanzienlijk meer knuffels de laatste week.
Ik merk er niets van hoor dat de tijd vliegt. Het enige wat vliegt zijn de vogels in de tuin die hier wormen uit het gras pikken voor hun jongen.

Vanochtend zeik nat geworden tijdens onze ochtend wandeling. Ik kreeg bij thuiskomst een handdoek om me af te drogen maar vrouwtje haar jas en broek hangen uit te druppen in de bijkeuken!
Ik vind een regenbui wel leuk maar vrouwtje vind droog weer veel leuker.

Verder gaat alles zijn gangetje in huize Jomme;

Ik zorg dagelijks voor een nieuwe aangroei van een zwart harentapijt door het hele huis. Zelfs in de besteklade weet ik ze te plaatsen. Wel jammer dat ik niet naar boven mag om daar ook zwart tapijt aan te leggen. Maar gelukkig lopen mijn baasjes op hun sokken wel enige honderden haartjes mee de trap op. Zo weet ik zelfs op de eerste verdieping mijn stempel achter te laten.
Jammer genoeg mag ik niet op de bank maar daar heb ik het volgende op gevonden. Mijn rode partner in crime trekt zich nergens wat van aan en zorgt dus gewoon voor rode haren op banken, stoelen en bedden! Binnen, maar ook buiten.
Ook zorg ik dat de ramen op neushoogte voorzien zijn van een waas zodat de zon niet zo fel naar binnen schijnt als ik daar samen met de kat lig te zonnen. Ik dweil dagelijks een paar keer met een waterspoor uit mijn bek de vloer van de keuken.
Daarnaast schud ik regelmatig mijn eigen bed op en zorg dat mijn speeltjes niet altijd opgesloten zitten in de speelgoeddoos.
En gooit vrouwtje tegenwoordig vieze vaatdoekjes op de grond voor de wasmachine? Dan breng ik ze netjes naar haar toe voor een beloning!

Ik heb er gewoon een dagtaak aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten