dinsdag 26 februari 2019

VOORJAAR

Foto: Jomme ligt in het gras in het zonnetje

Het is eind februari en jaren geleden (in 85 en 87) werden er nog twee keer Elfstedentochten gereden.
Moet je nu buiten kijken.
We hebben al dagen prachtig zonnig weer. En de temperatuur stijgt naar voorjaar hoogtes. Het was zelfs 16 graden vandaag en ik ben net als het vrouwtje hele dagen buiten.

Ze heeft de hele tuin alweer op orde en ik kijk lekker toe hoe ze al het onkruid eruit aan het trekken is. Ze leest boeken buiten op de bank en ik lig aan haar voeten. Ze hebben zelfs al vlees geroosterd op een rooster buiten maar toen ben ik netjes in mijn mand gaan liggen want die staat ook buiten.

We wandelen iedere dag en ze heeft haar winterjas ingeruild voor een tussenjas. Niet de mijne hoor, dat is helaas nog steeds het zelfde paarse hesje met gele letters waardoor ik nooit aandacht krijg.

Ik moet de laatste dagen los lopen aan de flexlijn. Ik had teveel aandacht voor stokjes in het veld waar ik altijd los mag. Ze hebben in de winter gesnoeid en alle takken liggen langs de kant. Andere honden mogen er achteraan rennen als hun baasje een tak gooit en het hele veld ligt nu vol met verlaten stokken.
Ik vind het wel jammer maar gelukkig gaan we ook vaak naar het park waar ik wel lekker los mag rennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten