maandag 1 oktober 2018

MEE NAAR SCHOOL

Foto: Jomme op de zeedijk.
Foto:Jomme op de dijk
Foto: Jomme voor de
HZ University


Maandag en de nieuwe week wacht weer op me.
Wat zullen we deze week weer eens voor leuks gaan doen?

Altijd goed als het vrouwtje die lekkere wandelschoenen, het blauwe wind jack aantrekt en het gekke gele tasje weer op haar buik hangt.

Vandaag hebben we het baasje naar zijn werk gebracht. Die had geen zin om door de regen te fietsen denk ik. Hondenweer noemt hij dat. Geen idee waarom, want denk je nou heus dat wij het leuk vinden om nat te worden?

Ik mocht even mee de Hoge School in. Nou ik denk dat de meeste studenten nog op een oor lagen want erg druk was het nog niet. Maar wel lekker rustig om alvast aan het volgende bezoekje te wennen.

Daarna naar het station. Dat ligt daar namelijk in de buurt. De trein was net aangekomen en daar kwamen wel wat studenten uit. Ik mocht weer even in en uit stappen. Dit ging prima. Ik doe het zelfs zonder beloning. De trein ging snel weer op pad dus we konden het maar twee keer oefenen. De stationsmeneer sloeg ons gade. Hij vond het moeilijk me geen aandacht te geven en maakte een praatje met mijn vrouwtje. Hij heeft ook een labrador gehad en weet natuurlijk hoe lief we zijn.

We zijn toen even de dijk op geweest naar het uiterste puntje van Vlissingen. Ik kon de zee ruiken en mocht los rennen op het pad en de schuine dijk. Was superleuk. Het rook ook allemaal naar nieuwe dingen zoals mosselen, oesters en zeewier.

Na wat spelen aan de riem weer terug naar het station gelopen. Over de enge gladde sluisjes maar zelfs dat vind ik geen probleem. Ik heb zeker geen hoogtevrees. Iedere keer zie ik vrouwtje denken; als ik erin val zal ze ook in moeten springen om me te redden. En nu het kouder begint te worden wordt die gedachte steeds minder aantrekkelijk!

De volgende trein was net aangekomen en we konden nog een paar keer in en uit stappen oefenen.
Erg ver kom je niet met mijn vrouwtje op het station hoor. Trein in, trein uit, trein in, trein uit en dan weer met de auto naar huis! Ben nog maar twee keer echt met de trein geweest.

Maar toch wel weer een spannende ochtend! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten