zondag 30 september 2018

BEESTENBOEL

Foto: Jomme neus aan neus met een hert
Foto: paard in de stal
Foto: Jomme heeft net een lik  
van het paard gehad
Foto: Jomme staat te kijken
naar paarden die langs komen 
maar uit beeld zijn.
Zondag morgen en ik heb net een hele leuke wandeling achter de rug.
Wat heb ik veel andere beesten gezien zeg.
Het begon natuurlijk vanochtend vroeg al met mijn huisgenoot de kat. Maar die hoort hier bij het interieur dus die tel ik niet eens mee.

Maar nu mijn wandeling.
Als eerste kwam ik een egel tegen. Helaas was die plat en lag een beetje zielig in de goot.

Daarna wat honden tegen gekomen maar ik zat aan de lijn dus dan word ik met een kijk eens en wat voertjes afgeleid.

Onderweg kwamen we langs de manege en zijn weer naar binnen gelopen. Er stonden wat vriendelijke paarden op stal en we hebben elkaar even een lekkere lik gegeven. Die vond ik zo lekker dat ik bij het volgende paard alvast opsprong maar dat mocht nou net weer niet van vrouwtje.

Een eindje verderop staan 3 ganzen in een tuin. Dat zijn echte waakdieren maar het was leuk om eens even kennis te hebben gemaakt vanaf een afstand.
Ze maken een mooi geluid hoor. Gak, gak, gak dat gillen ze heel hard.

Na de ganzen zijn we een privé pad ingelopen dat opengesteld is voor het publiek. Nog nooit geweest maar wel een heel leuk pad door een bos. Even verdwaald maar dat was niet erg want we vonden de uitgang gewoon ietsje later.

De uitgang lag tegenover de hertjes van Der Boede dus daar zijn we ook maar meteen even wezen kijken. Een groot hert met een kapstok op zijn hoofd vond me wel heel interessant en we hebben even kennis gemaakt door de neuzen tegen elkaar te drukken.

Wat een beestenboel bij elkaar.

Ik ben moe weer thuis gekomen en ga het allemaal eens verwerken als ik slaap!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten