zaterdag 12 mei 2018

EERSTE HUISBEZOEK

Foto: samen met kat onder de appelboom

Gisteren ons eerste thuisbezoek gehad van de PPZ van de KNGF.
Hariet kwam, wat een gezellige vrouw en wat een impact had ze op Jomme. Al mijn onzekerheden werden weggenomen, het zindelijk worden, bijten, niet willen lopen is echt puppygedrag.
Ze heeft me geleerd welk stukje goot (omdat we niet echt een goot hebben) te gebruiken en Jomme plaste meteen. Jammer dat ze in de E learning allemaal filmpjes hebben met grotere honden die het allemaal al kunnen. Wat zij me vertelde had allemaal wel in die E learning mogen staan. Dan had ik me wat minder onzeker gevoeld.
De hele dag ging het goot verhaal prima. Alsof je kiespijn hebt en bij de tandarts is de pijn verdwenen. Vandaag werken niet alle trucjes meer maar goed weet nu hoe het moet.
Met Jomme gisteren ook het zitten blijven voor het eten geoefend, weer met een trucje....dit ging ook prima. We hadden dit ook zelf al flink geoefend....toen kwam commando af aan de beurt!
Hij kreeg zelfs een compliment dat het een leergierige pup was, zacht van aard en een snelle leerling!

Jomme was er moe van en ging toen maar in zijn bench liggen.....
Onze wandeling werd dus maar uitgesteld tot de volgende keer. Eten mag opgehoogd worden naar 65 gram, 4x daags.

's Middags even in het Nollebos gewandeld. Heerlijk vind hij dat en voor ons met al het bloeiende fluitenkruid ook geen straf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten