vrijdag 22 februari 2019

STADSBEZOEK

Foto: Jomme met hesje in de trein

Vandaag met de trein naar Middelburg geweest, voor een stadsbezoek.
Ik had een nieuwe juf.
Juf P, die kende ik nog wel.
Denk ik tenminste hoor. Ik heb haar wel eens in Goes gezien maar dat was al lang geleden.
Al die juffen met hun paarse jassen ruiken naar hondenkoekjes die haal je gewoon met je ogen dicht uit de meute. Vooral als je een goede neus hebt net als ik.
Het begroeten ging fout. Ik was te enthousiast en mijn vrouwtje te lief.

Daar gaat aan gewerkt worden.

Juf P vond me een erg knappe hond, qua uiterlijk. En ook wel een knappert maar dat vinden ze allemaal van hun KNGF pups!
Ze zei dat ik rustig was en goed op schema lag. O jee, de school komt al dichtbij.

De trappen deed ik best goed. Net als de bus en trein. Ik moet alleen leren dat ik niet mag vertellen waar we heen gaan.
Dus dat gaan we ook vast strenger oefenen.
We moeten een echt team worden. En vrouwtje is de teamleider, de baas dus.

Toen zijn we heel lang in een schoenen winkel geweest. Vrouwtje moet nu naast me gaan staan met af liggen en blijven. Als ik het goed doe krijg ik heel veel koekjes. Doe ik het fout dan vang ik bot.
Spreekwoordelijk dan he, want voor een bot iets fout doen zou super zijn.

Daarna langs een hond en duiven. Dit ging prima.
Het was een oude hond die ik niet kende dus niet zo interessant. De duiven waren gewoon wat rond aan het pikken dus die waren ook niet in voor een spelletje.

Zoals gewoonlijk eindigt een stadsbezoek weer in het café.
Kopje thee voor de dames en ik een denta stick voor mijn witte tanden.
Juf weer op pad naar de volgende hond en wij met de bus terug naar huis, waar ik heerlijk heb liggen slapen in mijn mand.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten